Az SV története 2004-ig.
SV 400/S
SV 650/S
SV 1000/S
Köszönet a fordításokért NMikinek és Bécusnak!
SV 400, SV 400s
Az SV 400 és az SV400s változat 1998-ban került a Japán belföldi
piacra, 2 hengeres V 90o vízhűtéses motorblokkal, ami egy könnyűfém
(alumínium) rácsszerkezetű vázba került beépítésre. Ez nagyban hasonlított egy
korábbi modell a TL 1000s vázára.

A boltokba került két modell a naked és a sport (s) változat
főleg abban különbözött, hogy a naked kerek első lámpát, míg a sport, fejidomot,
íves lámpákat, és alacsonyabb kormányt kapott.
1998 évi változat kódja: W
Az SV 400 (W) 1998 Októberében mutatkozott be Japánban.
Az 1998-as modell első vázszáma: VK53A-100001
A gyártott színek: Ezüst, Vörös
’1998 SV 400:
 |
Hosszúság: 2035mm
Szélesség: 770mm
Magasság: 1070mm
Ülésmagasság: 785mm
Tengelytáv: 1415mm
Száraz Súly: 159kg
Motor: Vízhűtéses 399cm3 V2 hengeres DOHC (két
felülfekvő vezérműtengely) 8 szelep
53 lóerő/10500 fordulaton 42nm nyomaték 8000-es fordulatnál
|
’1998 SV 400 S:
 |
Hosszúság: 2035mm
Szélesség: 740mm
Magasság: 1130mm
Ülésmagasság: 785mm
Tengelytáv: 1415mm
Szárazsúly: 167kg
Motor: Vízhűtéses 399cm3 V2 hengeres DOHC (két felülfekvő
vezérműtengely) 8 szelep
53 lóerő/10500 fordulaton 42nm nyomaték 8000-es fordulatnál
|
A 2000 évi változat kódja: Y
Az SV 400 (Y) 2000. februárban került az üzletekbe.
Csak apró módosításokat hajtottak végre a gépen, kivéve azt,
hogy ebben az évben került először dupla tárcsafék az első kerékre.
2001 évi változat kódja: K1
A 2001-es modell új formájú ülést, és új matricákat kapott a
tankra és a fejidomra egyaránt.
Csak vörös színben gyártották és 2001 jan. végén került a Japán
kereskedőkhöz.
2002 évi változat kódja: K2
2000-2002 közötti modellek műszaki adatai:
2001:


2002:

|
Típus: BC-VK53A
Hosszúság: 2040mm
Szélesség: 740mm
Magasság: 1130mm
Tengelytáv: 1415mm
Szabadmagasság: 140mm
Ülésmagasság: 785mm
Száraz Súly: 167kg
Motor Típusa: K508
Hengerűrtartalom: 399cm3
Motor Kialakítása: négyütemű V 2 hengeres vízhűtéses
Furat/Löket: 72x49mm
Sűrítési arány: 11,8:1
Teljesítmény: 53 lóerő/10500ford/perc
Nyomaték: 42 Nm/8000ford/perc
Üzemanyag: 16 liter
Üzemanyagrendszer: Karburátoros. Karburátor típusa: BDSR 36
Elektromos indítómotor
Kenés: Nedveskarteres olajozás, 2, 7 liter olaj
Tengelykapcsoló: nedves, többtárcsás szerkezet, tekercsrúgókkal
Sebességváltó: 6 sebességes
Primer meghajtás aránya: 2,62
Secunder meghajtás aránya: 3,00
1. seb: 2,461
2. seb: 1, 777
3. seb: 1,380
4. seb: 1,125
5. seb: 0,961
6. seb: 0,851
Kihajtás: láncos
Első gumi mérete: 120/60 ZR17
Hátsó gumi mérete: 160/60 ZR17
Villaszög: 25o
Utánfutás: 100mm
Fordulókör: 3,1m
Első fék: Hidraulikus dupla tárcsafék 290mm-es tárcsákkal
Hátsó fék: Egytárcsás hidraulikus
Első futómű: hidraulikussan csillapított teleszkóp
Hátsó futómű: Központi rugóstag, himbás mechanizmus, lengőkar
Váz: Hegesztett rácsszerkezetű csőváz
|
2003 évi változat kódja: K3
Ezek a biciklik is nagy részben ugyanolyanok mint elődeik, egyedül pár paraméter
változott meg.
Ami azonban szembetűnő az az újfajta festés, ami olyan mint a Suzuki
versenygépeinek festése. Például a GSX-R-é.

|
SV 400 K3:
Hosszúság: 2070mm
Szélesség: 770mm
Magasság: 1060mm
Tengelytáv: 1430mm
Ülésmagasság: 785mm
Száraz Súly: 159kg
Motor típusa: vízhűtéses, 399ccm-is v-twin DOHC, 8 szelepes, 53LE / 10.500 rpm
|
 |
SV 400 S K3:
Hosszúság: 2040mm
Szélesség: 740mm
Magasság: 1130mm
Tengelytáv: 1430mm
Ülésmagasság: 785mm
Száraz Súly: 167kg
Motor típusa: vízhűtéses, 399ccm-is v-twin DOHC, 8 szelepes, 53LE / 10.500 rpm
|
2004 évi változat kódja: K4
Gyakorlatilag semmi sem változott, csupán új színeket kaptak a gépek.


SV 650, SV 650s
Habár nem teljesen helytálló, de
gyakran emlegetik az SV650-et a TL1000S utódaként. Valójában arról van szó, hogy
a 645 köbcentis, vízhűtéses, 90 fokban elhelyezkedő 2 hengeres erőforrás jó
néhány alkatrészét csupán kölcsönözte a TL nagyteljesítményű erőforrásától mint
például a kipufogó oldali vezérműtengely, a háromszögben elhelyezkedő sebváltó
tengelyek, a hátsó lengőkaron átvezetett leömlő, a belső beépítésű vízpumpa és a
teljesen elektronikus műszerfal. Azonban az SV is magáénak mondhat néhány
újdonságot, mint például azt az olajelvezető redszert, amely egyenesen a
fogaskerekekre juttatja az olajat.
A kezdetekben az SV650 két 39mm Mikuni karburátort kapott, ami jó ötletnek
bizonyult figyelembe véve a más Suzuki modelleknél alkalmazott EFI (elektronikus
befecskendezőrendszer) hibáival szemben. A hátsó henger karburátorában egy
folytószelep érzékelőt helyeztek el amely a gyújtást a menetkörülményekhez
megfelelően szabályozza. A hátsó váznyúlványban alakították ki a kisebb méretű
értékek szállítására szolgáló tárolórekeszt. Néhány hasznos ötlet
felhasználásával egyszerűbbé sikerült tenni a szerelést és karbantartást, mint
például a csillag csavarhúzó segítségével könnyen kiszedhető légszűrő.
A külső kuplungfedél műanyagból készült ami csökkenti a kuplung által keltett
zajt. További prakttikus megoldás az azutókhoz hasonlóan felnyitható és
kitámasztható üzemanyagtank. Ahogy a Suzuki motoroknál már megszokhattuk a hátsó
ülés egy kulcs segítségével nyitható amely alatt egy szerszámkészlet és egy U
alakú zár tárolására is van elegendő hely.
Az SV-t kifejezetten úgy tervezték, hogy a városi közlekedésre legyen a leg
alkalmasabb. Az SV nem igazán a külsejével hódít, viszont kifejezetten vezető
barát, a gyakorlati dolgokban jeleskedik.
A kényelmes üléspozíció ellenére a hasmagasság nagyon jóra sikerült. Sajnos a
lengéscsillapítás hagy némi kívánnivalót maga után. Az első, olajos csillapítású
teleszkópok kissé elavultak, régimódiak. A hátsó rúgóstag 7 fokozatban állítható
előfeszítésű kivitelű. A futómű ezen kialakítását költségcsökkentési céllal
használták fel.
A Suzuki sem használt éles sarkokat a váz kialakításánál, azért hogy
illeszkedjen a motor blokkjához. Annak ellenére, hogy úgy tűnik, az aluminium
váz a TL1000S-től származik, speciálisan az SV-re fejlesztették ki. A
elképzeléseknek megfelelően az alu vázszerkezet könnyű, torziósan merev és
rendkívül előnyös a V2 erőforrás számára ellentétben a dupla bölcsővázas
megoldással szemben. Annak ellenére, hogy nem kifejezetten voltak megelégedve a
vázzal a TL1000R esetében az SV650-nél remekül bevált. Könnyebb és 20 mm
rövidebb lett a váz a TL-nél, ezáltal az első kerék közelebb került a motor
középpontjához, ami jobb fordulékonyságot eredményezett. A lábtartó konzolját
szintén a vázhoz rögzítették.
Az SV650 –ről túlzás nélkül állíthatjuk, hogy remekül kanyarodik. A könnyű
mindössze 180 kilogrammos teletankolt súlynak és a keskeny építési módnak
köszönhetően az SV szinte belefekszik a kanyarba és pontosan tartja az ívet. Ha
egy vérbeli sportmotorhoz hasonlítanánk az SV-t, akkor természetesen az első
csillapítása gyengének tűnhet, de ennek ellére teljesen stabil és biztonságos.
Az SV650 könnyedén teljesítette a követelményeket ami be is bizonyosodott
néhány kanyar után. A kanyar ívének növelésekor azonban megoszlottak a
vélemények. Habár puhának érezzük a csillapítást mégis javult a köridő. A dupla
első és a szimpla hátsó tárcsafék meggyőzően lassítja a motort.
Az alacsony modellár ellenére az SV nem szükségszerűen kezdő motor. Könnyű,
spontán reagál a gázparancsokra és jól tol, de azért könnyű vele motorozni.
Az 1999-es modell kódja: X
Az SV650 1999-ben látott
napvilágot Észak Amerikában. Piros és kék színekben lehetett kapni és kizárólag
csak idom nélküli kivitelben. Európában mindkét model kapható volt, az idom
nélkülit SV650N néven.



|
SV 650
1999
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 760 mm (29.9 in)
Magasság: 1 060 mm (41.7 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/
9.000 ford, 62 Nm/ 7.500
|

 |
SV 650 S
1999
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 740 mm (29.1 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/
9.000 ford, 62 Nm/ 7.400 |
A 2000-es gép kódja: Y
A gépezet fekete színű felniket kapott.


 |
SV 650
2000
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 760 mm (29.9 in)
Magasság: 1 060 mm (41.7 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/
9.000 ford, 62 Nm/ 7.500 |
2001-es gép kódja: K1

|
SV 650 2001
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 760 mm (29.9 in)
Magasság: 1 060 mm (41.7 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/
9.000 ford, 62 Nm/ 7.500 ford.
|
 |
SV 650 S
2001
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 740 mm (29.1 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/
9.000 ford, 62 Nm/ 7.400 |
2002-es gép kódja: K2
 |
SV 650 S
2002
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 740 mm (29.1 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/
9.000 ford, 62 Nm/ 7.400 |
A 2003-as gép kódja: K3
Egy teljesen újratervezett
SV650-et mutattak be 2003-ban egyidőben a nagy testvérrel az SV1000-el, a TL1000
utódával. Az SV 650 modell az 1000-hez hasonlóan egy új aluminium ötvözet vázat
kapott. A blokk ugyanazt a teljesítményt adja le mint a korábbi model, de a
karburátorokat egy dupla pillangószelepes elektronikus befecskendező rendszer
váltotta le
A külsőbeli azonosság ellenére az SV650 és az 1000 modell különböző dimenziójú
vázat kapott a motor tulajdonságainak megfelelően. A méretbeli növekedéssel
együtt a 650-es modell megkapta a befecskendező rendszert párosítva egy
másodlagos levegőrendszerrel és a hozzá tartozó katalizátoros hangtompítóval.
Külön figyelmet érdemel a meglehetősen masszív első villa és a kettős hátsó
ledsor. A műszerfal is újdonság, kezdve a sort a központi fordulatszám mérővel,
a folyadékkristályos kijelzővel, amely méri a sebességet, a megtett és napi
kilómétereket, a továbbá a vízhőfokot. Eltekintve az új külsőtől az SV650 nagyon
is hasonlít az elődjére és nem igazán hasonlítható az 1000-es modellhez.


|
SV 650
2003
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 790 mm (31.1 in)
Magasság: 1 030 mm (40.6 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Tengelytáv: 1 420 mm (56.5 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/
9.000 ford., 64 Nm/ 7.200
|

 |
SV 650 S
2003
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 750 mm (29.5 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytáv: 1 420 mm (56.5 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz
tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/
9.000 ford., 64 Nm/ 7.200 |
A 2004-es bringa kódja: K4
A segédváz 40 mm lejebb került
annak érdekében, hogy kényelmesebb legyen a hátsó ülés, valamint a hátsó sárvédő
is kompaktabb lett.
A legtöbb 2004 modell tankján a korábbi Suzuki felirat helyett cask a Suziki (S)
logo látható
A következő színek kaphatók: kék, fekete, sárga.



|
SV 650
2004
Hosszúság: 2 080 mm (81.9 in)
Szélesség: 745 mm (29.3 in)
Magasság: 1 085 mm (42.7 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Tengelytáv: 1 440 mm (56.7 in)
Hasmagasság: 150 mm (5.9 in)
Száraz
tömeg: 165 kg (363 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/
9.000 ford., 64 Nm/ 7.200
|


 |
SV 650 S
2004
Hosszúság: 2 085 mm (82.7 in)
Szélesség: 730 mm (28.7 in)
Magasság: 1 170 mm (46.1 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Tengelytáv: 1 430 mm (56.3 in)
Hasmagasság: 155 mm (6.1 in)
Száraz
tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/
9.000 ford., 64 Nm/ 7.200 |
SV 1000, SV 1000s
A TL1000
sikerének folytatása. Vízhűtéses 996cc 90° V-2 motor, DOHC (dupla
vezérműtengelyes), 8 szepes blokk kifejezetten az also fordulatszámtartományra
hangolva. Elektronikus befecskendező rendszer (Suzuki Dual Throttle Valve
System), amely biztosítja az
optimális levegő áramlást s ezzel tovább
finomítva az alacsony fordulatszámra hangoltágot kiegészítve az AFIS(Auto Fast
Idle System) rendszerrel, amely a gyors fordulatszám esést biztosítja.
2 fajta kivitelben kapható. Az idom nélküli, szimpla körlámpás csupasz kivitel,
és az idomos kivitel, dupla fényszóróval és egyéb különbséggel mint pl. a
csutkakormány.
A 2003-as
gépezet kódja: K3



|
SV 1000
2003
Hossz: 2 131 mm (83.9 in)
Szélesség: 790 mm (31.1 in)
Magasság: 1 040 mm (40.9 in)
Ülésmagasság: 810 mm (31.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Tengelytávolság: 1 435 mm (56.5 in)
Száraz tömeg: 185 kg (408 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC,
TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton.
|

 |
SV 1000 S
2003
Hossz: 2 131 mm (83.9 in)
Szélesség: 730 mm (28.7 in)
Magasság: 1 170 mm (46.1 in)
Ülésmagasság: 810 mm (31.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Tengelytávolság: 1 435 mm (56.5 in)
Száraz tömeg: 189 kg (417 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC,
TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton. |
A 2004-es moci kódja: K4
Az ülésmagasság 20mm csökkentve,
alacsonyabb segédváz, kompaktabb hátsó sárvédő.
A legtöbb 2004 modell tankján a korábbi Suzuki felirat helyett cask a Suzuki
(S) logo látható.



|
SV 1000 2004
Hossz: 2 131 mm (83.9 in)
Szélesség: 790 mm (31.1 in)
Magasság: 1 040 mm (40.9 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Hasmagasság: 150 mm (5.9 in)
Tengelytávolság: 1 445 mm
Száraz tömeg: 186 kg (410 lbs), California mod: 187 kg (412 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC,
TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton.
|


 |
SV 1000 S 2004
Hossz: 2 085 mm (82.1 in)
Szélesség: 745 mm (29.3 in)
Magasság: 1 170 mm (46.1 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Hasmagasság: 150 mm (5.9 in)
Tengelytávolság: 1 430 mm
Száraz tömeg: 187 kg (412 lbs), California mod: 188 kg (414 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC,
TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton. |
|