Frpeter SV oldala


A SV története
Az SV története 2004-ig.





SV 400/S
SV 650/S
SV 1000/S
Köszönet a fordításokért NMikinek és Bécusnak!


SV 400, SV 400s

 

Az SV 400 és az SV400s változat 1998-ban került a Japán belföldi piacra, 2 hengeres V 90o vízhűtéses motorblokkal, ami egy könnyűfém (alumínium) rácsszerkezetű vázba került beépítésre. Ez nagyban hasonlított egy korábbi modell a TL 1000s vázára.

 

A boltokba került két modell a naked és a sport (s) változat főleg abban különbözött, hogy a naked kerek első lámpát, míg a sport, fejidomot, íves lámpákat, és alacsonyabb kormányt kapott.

 

1998 évi változat kódja: W

Az SV 400 (W) 1998 Októberében mutatkozott be Japánban.

Az 1998-as modell első vázszáma: VK53A-100001

A gyártott színek: Ezüst, Vörös

 

’1998 SV 400:

 

Hosszúság: 2035mm

Szélesség: 770mm

Magasság: 1070mm

Ülésmagasság: 785mm

Tengelytáv: 1415mm

Száraz Súly: 159kg

Motor: Vízhűtéses 399cm3 V2 hengeres DOHC (két felülfekvő vezérműtengely) 8 szelep

53 lóerő/10500 fordulaton 42nm nyomaték 8000-es fordulatnál

 

’1998 SV 400 S:

 

Hosszúság: 2035mm
Szélesség: 740mm

Magasság: 1130mm

Ülésmagasság: 785mm

Tengelytáv: 1415mm

Szárazsúly: 167kg
Motor: Vízhűtéses 399cm3 V2 hengeres DOHC (két felülfekvő vezérműtengely) 8 szelep

53 lóerő/10500 fordulaton 42nm nyomaték 8000-es fordulatnál

 

A 2000 évi változat kódja: Y

Az SV 400 (Y) 2000. februárban került az üzletekbe.

Csak apró módosításokat hajtottak végre a gépen, kivéve azt, hogy ebben az évben került először dupla tárcsafék az első kerékre.
 

2001 évi változat kódja: K1

A 2001-es modell új formájú ülést, és új matricákat kapott a tankra és a fejidomra egyaránt.

Csak vörös színben gyártották és 2001 jan. végén került a Japán kereskedőkhöz.

 

2002 évi változat kódja: K2

 

2000-2002 közötti modellek műszaki adatai:

2001:

2002:

Típus:   BC-VK53A

Hosszúság: 2040mm

Szélesség: 740mm

Magasság: 1130mm

Tengelytáv: 1415mm

Szabadmagasság: 140mm

Ülésmagasság: 785mm

Száraz Súly: 167kg

Motor Típusa: K508

Hengerűrtartalom: 399cm3 

Motor Kialakítása: négyütemű V 2 hengeres vízhűtéses

Furat/Löket: 72x49mm

Sűrítési arány: 11,8:1

Teljesítmény: 53 lóerő/10500ford/perc

Nyomaték: 42 Nm/8000ford/perc

Üzemanyag: 16 liter

Üzemanyagrendszer: Karburátoros. Karburátor típusa: BDSR 36

Elektromos indítómotor

Kenés: Nedveskarteres olajozás, 2, 7 liter olaj

Tengelykapcsoló: nedves, többtárcsás szerkezet, tekercsrúgókkal

Sebességváltó: 6 sebességes

Primer meghajtás aránya: 2,62

Secunder meghajtás aránya: 3,00

1. seb: 2,461

2. seb: 1, 777

3. seb: 1,380

4. seb: 1,125

5. seb: 0,961

6. seb: 0,851

Kihajtás: láncos

Első gumi mérete: 120/60 ZR17

Hátsó gumi mérete: 160/60 ZR17

Villaszög: 25o

Utánfutás: 100mm

Fordulókör: 3,1m

Első fék: Hidraulikus dupla tárcsafék 290mm-es tárcsákkal

Hátsó fék: Egytárcsás hidraulikus

Első futómű: hidraulikussan csillapított teleszkóp

Hátsó futómű: Központi rugóstag, himbás mechanizmus, lengőkar

Váz: Hegesztett rácsszerkezetű csőváz

 

 

2003 évi változat kódja: K3
Ezek a biciklik is nagy részben ugyanolyanok mint elődeik, egyedül pár paraméter változott meg.
Ami azonban szembetűnő az az újfajta festés, ami olyan mint a Suzuki versenygépeinek festése. Például a GSX-R-é.
 


 
SV 400 K3:

Hosszúság: 2070mm

Szélesség: 770mm

Magasság: 1060mm

Tengelytáv: 1430mm

Ülésmagasság: 785mm

Száraz Súly: 159kg
Motor típusa: vízhűtéses, 399ccm-is v-twin DOHC, 8 szelepes, 53LE / 10.500 rpm
 

SV 400 S K3:

Hosszúság: 2040mm

Szélesség: 740mm

Magasság: 1130mm

Tengelytáv: 1430mm

Ülésmagasság: 785mm

Száraz Súly: 167kg
Motor típusa: vízhűtéses, 399ccm-is v-twin DOHC, 8 szelepes, 53LE / 10.500 rpm

2004 évi változat kódja: K4
Gyakorlatilag semmi sem változott, csupán új színeket kaptak a gépek.




SV 650, SV 650s
 

Habár nem teljesen helytálló, de gyakran emlegetik az SV650-et a TL1000S utódaként. Valójában arról van szó, hogy a 645 köbcentis, vízhűtéses, 90 fokban elhelyezkedő 2 hengeres erőforrás jó néhány alkatrészét csupán kölcsönözte a TL nagyteljesítményű erőforrásától mint például a kipufogó oldali vezérműtengely, a háromszögben elhelyezkedő sebváltó tengelyek, a hátsó lengőkaron átvezetett leömlő, a belső beépítésű vízpumpa és a teljesen elektronikus műszerfal. Azonban az SV is magáénak mondhat néhány újdonságot, mint például azt az olajelvezető redszert, amely egyenesen a fogaskerekekre juttatja az olajat.

A kezdetekben az SV650 két 39mm Mikuni karburátort kapott, ami jó ötletnek bizonyult figyelembe véve a más Suzuki modelleknél alkalmazott EFI (elektronikus befecskendezőrendszer) hibáival szemben. A hátsó henger karburátorában egy folytószelep érzékelőt helyeztek el amely a gyújtást  a menetkörülményekhez megfelelően szabályozza. A hátsó váznyúlványban alakították ki a kisebb méretű értékek szállítására szolgáló tárolórekeszt. Néhány hasznos ötlet felhasználásával egyszerűbbé sikerült tenni a szerelést és karbantartást, mint például a csillag csavarhúzó segítségével könnyen kiszedhető légszűrő.

A külső kuplungfedél műanyagból készült ami csökkenti a kuplung által keltett zajt. További prakttikus megoldás az azutókhoz hasonlóan felnyitható és kitámasztható üzemanyagtank. Ahogy a Suzuki motoroknál már megszokhattuk a hátsó ülés egy kulcs segítségével nyitható amely alatt egy szerszámkészlet és egy U alakú zár tárolására is van elegendő hely.

Az SV-t kifejezetten úgy tervezték, hogy a városi közlekedésre legyen a leg alkalmasabb. Az SV nem igazán a külsejével hódít, viszont kifejezetten vezető barát, a gyakorlati dolgokban jeleskedik.

A kényelmes üléspozíció ellenére a hasmagasság nagyon jóra sikerült. Sajnos a lengéscsillapítás hagy némi kívánnivalót maga után. Az első, olajos csillapítású teleszkópok kissé elavultak, régimódiak. A hátsó rúgóstag 7 fokozatban állítható előfeszítésű kivitelű. A futómű ezen kialakítását költségcsökkentési céllal használták fel.

A Suzuki sem használt éles sarkokat a váz kialakításánál, azért hogy illeszkedjen a motor blokkjához. Annak ellenére, hogy úgy tűnik, az aluminium váz a TL1000S-től származik, speciálisan az SV-re fejlesztették ki. A elképzeléseknek megfelelően az alu vázszerkezet könnyű, torziósan merev és rendkívül előnyös a V2 erőforrás számára ellentétben a dupla bölcsővázas megoldással szemben. Annak ellenére, hogy nem kifejezetten voltak megelégedve a vázzal a TL1000R esetében az SV650-nél remekül bevált. Könnyebb és 20 mm rövidebb lett a váz a TL-nél, ezáltal az első kerék közelebb került a motor középpontjához, ami jobb fordulékonyságot eredményezett. A lábtartó konzolját szintén a vázhoz rögzítették.

Az SV650 –ről túlzás nélkül állíthatjuk, hogy remekül kanyarodik. A könnyű mindössze 180 kilogrammos teletankolt súlynak és a keskeny építési módnak köszönhetően az SV szinte belefekszik a kanyarba és pontosan tartja az ívet. Ha egy vérbeli sportmotorhoz hasonlítanánk az SV-t, akkor természetesen az első csillapítása gyengének tűnhet, de ennek ellére teljesen stabil és biztonságos. Az SV650 könnyedén teljesítette a követelményeket  ami be is bizonyosodott néhány kanyar után. A kanyar ívének növelésekor azonban megoszlottak a vélemények. Habár puhának érezzük a csillapítást  mégis javult a köridő. A dupla első és a szimpla hátsó tárcsafék meggyőzően lassítja a motort.

Az alacsony modellár ellenére az SV nem szükségszerűen kezdő motor. Könnyű, spontán reagál a gázparancsokra  és jól tol, de azért könnyű vele motorozni.

Az 1999-es modell kódja: X
Az SV650 1999-ben látott napvilágot Észak Amerikában. Piros és kék színekben lehetett kapni és kizárólag csak idom nélküli kivitelben. Európában mindkét model kapható volt, az idom nélkülit SV650N néven.
 





 
SV 650 1999
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 760 mm (29.9 in)
Magasság: 1 060 mm (41.7 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/ 9.000 ford, 62 Nm/ 7.500
 


SV 650 S 1999
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 740 mm (29.1 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/ 9.000 ford, 62 Nm/ 7.400

A 2000-es gép kódja: Y
A gépezet fekete színű felniket kapott.
 




SV 650 2000
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 760 mm (29.9 in)
Magasság: 1 060 mm (41.7 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/ 9.000 ford, 62 Nm/ 7.500

2001-es gép kódja: K1
 

 

SV 650 2001
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 760 mm (29.9 in)
Magasság: 1 060 mm (41.7 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/ 9.000 ford, 62 Nm/ 7.500 ford.
 

SV 650 S 2001
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 740 mm (29.1 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/ 9.000 ford, 62 Nm/ 7.400

2002-es gép kódja: K2
 
SV 650 S 2002
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 740 mm (29.1 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytávolság: 1 420 mm (55.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 70 lóerő (51.1 kW)/ 9.000 ford, 62 Nm/ 7.400

A 2003-as gép kódja: K3
Egy teljesen újratervezett  SV650-et mutattak be 2003-ban egyidőben a nagy testvérrel az SV1000-el, a TL1000 utódával. Az SV 650 modell az 1000-hez hasonlóan egy új aluminium ötvözet vázat kapott. A blokk ugyanazt a teljesítményt  adja le mint a korábbi model, de a karburátorokat egy dupla pillangószelepes elektronikus befecskendező rendszer váltotta le

A külsőbeli azonosság ellenére az SV650 és az 1000 modell különböző dimenziójú vázat kapott a motor tulajdonságainak megfelelően. A méretbeli növekedéssel együtt a 650-es modell megkapta a befecskendező rendszert párosítva egy másodlagos levegőrendszerrel és a hozzá tartozó katalizátoros hangtompítóval.

Külön figyelmet érdemel a meglehetősen masszív első villa és a kettős hátsó ledsor. A műszerfal is újdonság, kezdve a sort a központi fordulatszám mérővel, a folyadékkristályos  kijelzővel, amely méri a sebességet, a megtett és napi kilómétereket, a továbbá a vízhőfokot. Eltekintve az új külsőtől az SV650 nagyon is hasonlít az elődjére és nem igazán hasonlítható az 1000-es modellhez.
 



 
SV 650 2003
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 790 mm (31.1 in)
Magasság: 1 030 mm (40.6 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Tengelytáv: 1 420 mm (56.5 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 165 kg (364 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/ 9.000 ford.,
64 Nm/ 7.200
 


SV 650 S 2003
Hosszúság: 2 045 mm (80.5 in)
Szélesség: 750 mm (29.5 in)
Magasság: 1 130 mm (44.5 in)
Ülésmagasság: 805 mm (31.7 in)
Tengelytáv: 1 420 mm (56.5 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Száraz tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/ 9.000 ford.,
64 Nm/ 7.200

A 2004-es bringa kódja: K4
A segédváz 40 mm lejebb került annak érdekében, hogy kényelmesebb legyen a hátsó ülés, valamint a hátsó sárvédő is kompaktabb lett.

A legtöbb 2004 modell tankján a korábbi Suzuki felirat helyett cask a Suziki (S) logo látható

A következő színek kaphatók: kék, fekete, sárga.
 





 
SV 650 2004
Hosszúság: 2 080 mm (81.9 in)
Szélesség: 745 mm (29.3 in)
Magasság: 1 085 mm (42.7 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Tengelytáv: 1 440 mm (56.7 in)
Hasmagasság: 150 mm (5.9 in)
Száraz tömeg: 165 kg (363 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/ 9.000 ford.,
64 Nm/ 7.200
 




SV 650 S 2004
Hosszúság: 2 085 mm (82.7 in)
Szélesség: 730 mm (28.7 in)
Magasság: 1 170 mm (46.1 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Tengelytáv: 1 430 mm (56.3 in)
Hasmagasság: 155 mm (6.1 in)
Száraz tömeg: 169 kg (372 lbs)
Motor típusa: vízhűtéses 645 cc V-2, DOHC, 8 szelepes. 72 lóerős (51,5 kW)/ 9.000 ford.,
64 Nm/ 7.200


SV 1000, SV 1000s

A TL1000 sikerének folytatása. Vízhűtéses 996cc 90° V-2 motor, DOHC (dupla vezérműtengelyes), 8 szepes blokk kifejezetten az also fordulatszámtartományra hangolva. Elektronikus befecskendező rendszer (Suzuki Dual Throttle Valve System), amely biztosítja az optimális levegő áramlást s ezzel tovább finomítva az alacsony fordulatszámra hangoltágot kiegészítve az AFIS(Auto Fast Idle System) rendszerrel, amely a gyors fordulatszám esést biztosítja.

2 fajta kivitelben kapható. Az idom nélküli, szimpla körlámpás csupasz kivitel, és az idomos kivitel, dupla fényszóróval és egyéb különbséggel mint pl. a csutkakormány.


A 2003-as gépezet kódja: K3






 
SV 1000 2003
Hossz: 2 131 mm (83.9 in)
Szélesség: 790 mm (31.1 in)
Magasság: 1 040 mm (40.9 in)
Ülésmagasság: 810 mm (31.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Tengelytávolság: 1 435 mm (56.5 in)
Száraz tömeg: 185 kg (408 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC, TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton.
 


SV 1000 S 2003
Hossz: 2 131 mm (83.9 in)
Szélesség: 730 mm (28.7 in)
Magasság: 1 170 mm (46.1 in)
Ülésmagasság: 810 mm (31.9 in)
Hasmagasság: 140 mm (5.5 in)
Tengelytávolság: 1 435 mm (56.5 in)
Száraz tömeg: 189 kg (417 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC, TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton.

A 2004-es moci kódja: K4
Az ülésmagasság 20mm csökkentve, alacsonyabb segédváz, kompaktabb hátsó sárvédő.
A legtöbb 2004 modell tankján a korábbi Suzuki felirat helyett cask a Suz
uki (S) logo látható.
 





 
SV 1000 2004
Hossz: 2 131 mm (83.9 in)
Szélesség: 790 mm (31.1 in)
Magasság: 1 040 mm (40.9 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Hasmagasság: 150 mm (5.9 in)
Tengelytávolság: 1 445 mm
Száraz tömeg: 186 kg (410 lbs), California mod: 187 kg (412 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC, TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton.
 




SV 1000 S 2004
Hossz: 2 085 mm (82.1 in)
Szélesség: 745 mm (29.3 in)
Magasság: 1 170 mm (46.1 in)
Ülésmagasság: 800 mm (31.5 in)
Hasmagasság: 150 mm (5.9 in)
Tengelytávolság: 1 430 mm
Száraz tömeg: 187 kg (412 lbs), California mod: 188 kg (414 lbs)
Motor típusa: vízhűtésés 996 köbcentis, 4 ütemű 90° , 8 szelepes V-2, DOHC, TSCC. 116 lóerő (85,4 kW)/ 8.500 fordulaton, 102 Nm/ 7.000 fordulaton.